Jüpiter, Ispanak Çorbası, Tenis topu, Sabun, Balık, Makas, Mısır Tarlası, Çatı Katı ve Penguen Kelimelerinin Yer Aldığı Bir Hikâye Yazınız.

Jüpiter,  Ispanak Çorbası,   Tenis topu,  Sabun,  Balık,  Makas,  Mısır Tarlası,  Çatı Katı ve Penguen Kelimelerinin Yer Aldığı Bir Hikâye Yazınız.

Okullar kapanmış, yaz tatili de başlamıştı. Okullar kapanır kapanmaz kendimi ilk bulduğum yer odamdı elbette. Odamda vakit geçirmeyi ve kitap okumayı çok seviyordum. Karnem de gayet güzel gelmişti. Bu tatilde iki gün sonra  yaşadığım şehir olan İstanbul’dan kısa süreliğine uzaklaşıp, halamların yaşadığı şehir olan  Bursa’ya gidecektik. Annem  bir hafta önceden hazırlığımız yapmış, valizler çoktan hazırlanmıştı. Valizde neler yoktu ki. Annem valize sabun koymuş,  kuzenimle oynayacağım tenis toplarımı koymuş,  kıyafetlerimizi koymuştu. Az sonra babam geldi ve akşam yemeğini yemeye koyulduk.

Babam çarşıdan gelirken en sevdiğim balık olan palamuttan almıştı. Palamut balığını  çok seviyordum , lezzeti diğer balıklardan daha güzeldi. Annem balıkları temizleyip yarın akşama kızartmak için dolaba koydu. Daha sonra gündüzden hazırladığı yemekleri sofraya getirdi. Yemekte pirinç pilavı, kavurma ve ıspanak çorbası vardı. Yemeklerimizi bir güzel yedikten sonra sofrayı kardeşimle birlikte kaldırdık. Anne de bulaşıkları yıkadı. Daha sonra dişlerimizi fırçalayıp yataklarımıza gittik.  Kardeşim benden dört yaş küçüktü. Ben dokuz yaşındaydım.  Odama geçip sevdiğim ve merak ettiğim Bilim çocuk dergisini okumaya başladım.

Dergide nelerden bahsetmiyordu ki. Bir gezegen olan Jüpiter hakkında çok sayıda bilgi edinmiştim.  Jüpiter gezegenlerin en büyüğüymüş mesela. Ayrıca Jüpiter’in diğer gezegenler gibi olmadığını da öğrendim o akşam. Jüpiter’i diğer gezegenlerden farklı kılan  katı olmayıp gaz bileşenlerinden oluşan bir gezegen olduğudur.  Ayrıca penguenler hakkında da ilginç bilgi edinmiştim.  Bir zamanlar insan boyu kadar penguenler yaşarmış, suyun altında çok hızlı olur ve kaymaya da bayılırlarmış. İnsanlardan korkmazlarmış ve daha çok sayıda bilgi edindim. Merak ettiklerimiz öğrendikten sonra uykum geldi ve yatağıma uzanıp uykuya daldım. Sabah güneşi odamı iyice aydınlatmıştı uyandığımda.

Bugün Bursa’ya gitme zamanıydı. Kahvaltımızı yapıp hazırlıkları da tamamladığımıza göre yola çıkma anıydı artık. Hemen eşyaları arabaya yerleştirip yola koyulduk.  Yaklaşık üç buçuk saat sonra Bursa’ya gelmiştik. Ne güzel bir şehri Bursa. Halamların oturduğu yer ise Mudanya’ydı. Mudanya birçok dizinin çekildiği güzel bir ilçeydi aynı zamanda. Bu ilçenin gelir kaynağı zeytincilik. Eskiden balıkçılık da yapılırmış ama Marmara Denizi’nin  aşırı kirlenmesi sonucu balıkçılık  sektöründe büyük gerileme olmuştur. Bu durma üzülsem de yapacak bir şey yoktu. Daha sonra halamların evine vardık. Çok güzel bir  akşam yemeği hazırlamıştı halam. Yemekte neler yoktu neler…..

Halam İnegöl köfte yapmış, İskender kebap,  yapmış,  etli kereviz ve Kemalpaşa tatlısı ve daha çok sayıda lezzetli yemekler, tatlılar yapmıştı. Oturup karnımızı bir güzel doyurduk. Daha sonra kuzenim Murat ile halamların mısır tarlasına gittik. Tarlada çok güzel oyunlar oynadık ve sıcaktan kapkara olduk. Topladığımız mısırları eve getirip çatı katına koyduk. Çünkü o mısırları giderken evimize götürecektim. Onun için de serin bir yere konması gerekiyordu.  Mısırların  püsküllerini makasla kestik ve güzel bir şekle soktuk.  Daha sonra Murat ile teniz topum ile bahçelerinde çok güzel tenis oynadık ve harika bir gün geçirdik. Bir haftalık tatilin soncunda güle eğlene evimize döndük. Tatilim çok güzel ve mutlu geçmişti.