Ya Olduğun Gibi Görün Ya Göründüğün Gibi Ol !

     Riyakarlık diye çok kötü bir huy vardır. Bilmiyorum duydunuz mu ya da anlamını biliyor musunuz ? Riyakarlık, kendini olduğundan başka bir şekilde tanıtmaktır. Yani bazıları vardır ki karşısındakinin düşünce yapısına göre konuşur, o nasıl bir yapıda ise kendini onun gibi göstermeye çalışır.

     Mevlana Hazretleri  bir öğüdünde "ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol diyor." Yani riyakarlıktan, münafıklıktan uzak bir hayat yaşamayı öneriyor bizleri. Olduğu gibi görünmek, göründüğü gibi olmak insanların tutarlı olmasını, kimseyi kandırmak gibi bir amacının olmadığını gösterir. Mesela bazı insanlar vardır ticaretle uğraşması sebebiyle yaşadığı bölgenin insanı muhafazakar ise onlar gibi giyinmeye onlar gibi konuşmaya çalışır. Böyle bir davranış çok yanlış ve kötüdür. Çünkü başkalarını aldatmaya çalışmak anlamına gelmektedir.

     İnsanların olduğu gibi görünmemesinin altında eziklik duygusunun da önemli bir payı vardır. Çünkü insanlar kendisini yetersiz gördüğü durumlarda başkalarına benzemeye onları taklit etmeye çalışır. Bu bazen bir milletin hastalı haline bile gelebilir. Köklerine yabancılaşan başkalarını kendinden üstün gören milletlerin hastalığıdır bu.

     İnsan rol yapmamalı. Ne ise öyle göstermeli kendini. Olduğundan farklı bir karaktere bürünmeye çalışmak başkalarını kandırmaktan başka bir şey değildir. Bu tip insanlar başkalarını kandırdıkları gbi en çok da kendilerini kandırırlar. Toplum da bu tip insanlara saygı duymaz ve kenara iter. Bu yüzden kendimizi olduğumuzdan farklı yansıtmaya çalışmamalıyız. Ne isek öyle görünmeliyiz.
Ya Olduğun Gibi Görün Ya Göründüğün Gibi Ol ! Ya Olduğun Gibi Görün Ya Göründüğün Gibi Ol ! Reviewed by Hakkında Bilgi on 01:10:00 Rating: 5

11 yorum:

  1. TEŞEKKÜRLER.ÇOK İŞİMİZE YARADI

    YanıtlaSil
  2. Yanlız şunu yanlış yapmışsın kompozisyon konusunun başlığı asla kompozisyon sırasında yazılmaz 😊😊

    YanıtlaSil
  3. Yanlız şurasını yanlış yapmışsın kompozisyon konusunun başlığı asla yazıda yazılmaz 😊😊😊😊

    YanıtlaSil
  4. Valla kompozisyondan %100 alıcağımdan eminim

    YanıtlaSil
  5. lan 100 almazsam sizi hakclerim A:DSD

    YanıtlaSil
  6. Güzel tesejkkurler

    YanıtlaSil
  7. vallaha ssğol dersten 100 aldım :DDDD

    YanıtlaSil
  8. İnşallah yüz alırım

    YanıtlaSil
  9. ya gıcık kız çok kısa yazmış ya UZUN YAZMAZSAN BENDEN TŞK ALAMAZSIN TİPSİZ ŞEY HERKES İÇİN GEÇERLİ

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZI YORUMLAMA BİÇİMİNİ "ANONİM" SEÇEREK İSİM, MAİL ADRESİ VB. YAZMAK İLE UĞRAŞMADAN KOLAYCA YAYINLAYABİLİRSİNİZ. KÜÇÜK BİR TEŞEKKÜRÜN BİLE BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE DEĞERLİ OLDUĞUNU UNUTMAYIN...

Blogger tarafından desteklenmektedir.